تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است | ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام

  • کد خبر: ۳۴۴۹۷
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است |  ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است.

جانقربان- دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، افزود: انتقال این بیماری از طریق ذبح دام غیرمجاز انجام می‌شود که باتوجه‌به اقدامات دام‌پزشکی در مشهد این بیماری ویروسی در منطقه وجود ندارد.


وی اظهار کرد: تعداد افراد مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت‌جام همچنان همان ۱۱ نفر است که باتوجه‌به ورود دام غیرمجاز از مرزهای مشترک این شهر، بیماری منتقل شده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیماری از طریق کنه منتقل می‌شود و باتوجه‌به اینکه دام‌های غیرمجاز به‌صورت زیرزمینی و غیرقانونی ذبح می‌شوند، بیماری منتقل می‌شود.


رحیمی افزود: تمام ذبح‌ها باید در کشتارگاه‌های رسمی انجام شود و مدت ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری شود تا برای مصرف‌کننده مشکلی ایجاد نکند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو


وی اظهار کرد:بايد توجه كرد كه امعا و احشائ دام (شكمبه، روده و معده، كبد) و مغز بعلت تاخیر در ايجاد جمود نعشي بايد طبق ضوابط بهداشتي (نگهداری بیشتر از ۲۴ ساعت در سردخانه) مصرف شود.

 

رحیمی گفت: به شهروندان عزیز توصیه می‌شود گوشت را از مکان‌هایی که تأییدشده دام‌پزشکی هستند تهیه و از هرگونه ذبح غیرمجاز و مصرف دل و جگر تازه گوسفند که زمان لازم را در سردخانه نگذرانده است، خودداری کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->